onsdag, februari 27, 2008

Att berätta för sin familj!

Nu när jag gått ut med min ätstörning i bloggen,som många jag känner läser kom jag på en sak.
Mina föräldrar vet inget,ska dom få veta det via andra eller av mig?
Valet var enkelt,jag måste berätta.
Vilket jobbigt samtal,jag brukar berätta ALLT för min familj å detta har jag dolt i 5 år,klart dom misstänkt nåt sa dom men dom visste ju inte vad.
Jo man lär sig att smyga minsann men helt diskret är man inte.
Nu efter detta steg tänker jag äta lite från min chocolate Therapy från ben&jerry.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vad duktig du är, helt rätt att berätta för familjen! De kan säkert stötta dig på ett superbra sätt!
och bra steg att äta lite glass efteråt, du SKA bli frisk =)

kram

Anonym sa...

Jag vill bara fråga en sak.. Vad är det för slags ätstörning du har? Och hur kommer det sig att din familj inte har märkt det på 5 år?

Det var iallafall väldigt starkt av dig att berätta för dem. Hoppas att du blir frisk.

Anonym sa...

Svar: Jag hoppas allt ordnar sig och att du kommer att må bättre inom den närmsta tiden.

Anonym sa...

Det känns alltid jobbigt innan men det blir säkert mycket bättre och du kommer att känna dig läddad när du väl berättat :)

Dennis Alexis Hellström sa...

Kämpa på! Jag lider också av ätstörningar. Vet vilket helvete det är. Tror på dig! :)

http://www.bimboboy.com/blogg

Dennis Alexis Hellström sa...

Ja, jag älskar den serien! :D Här kan du skriva och klaga: http://www.tv3.se/content/view/8278/1046/

Jag hetsäter osv. Krya på dig.
Tack för att du tittade förbi. :)

Anonym sa...

Ohh ett mycket bra steg tjejen. Jag gratulerar till detta. Ett stort grattis och ett lika stort lycka till. Vi måste fram. Det finns ingen genväg. Jag ska spana in den där sidan som du tipsade om..

stor kram till dig och allt arbete du lägger ner i detta.