tisdag, september 11, 2007

11 September -en dag vi aldrig glömmer!

I dag är det 11 September -en dag världen ALDRIG kommer glömma,Jag minns det som i går.

Jag kom hem från skolan,slängde av mig väskan och satte på tvn och fastnade där när jag såg all rök,det kändes som en film men det var world trade center.
Helt plötsligt föll första tornet,många tankar for genom huvudet -vad har hänt?
Och sen kom det
-jag känner ju folk som jobbade där och även i närheten.
Hur är det med dom?
tårarna rann och rann.
Nyheterna rapporterade hela dagen.
Jag satt som fastklistrad medan jag försökte få tag på C och kolla att han var okej.
INGEN kan ana min lycka när jag fick veta att han levde.
Men tyvärr så klarade sig inte alla lika bra.
Denna låt med DJ Sammy -Heaven är tillägnad alla 11 September offer.
Den får mig alltid att gråta speciellt den lilla flickan som pratar med sin pappa som omkom 11 September.
Och vi ska absolut inte glömma hjältarna på planet United 93 som missade sitt mål.
Denna dag kommer aldrig glömmas bort.
Ta hand om era nära och kära

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch ja, det är hemskt när man tänker på... Så många oskyldiga människor :(
Minns att jag var inne på intersport och hörde det på radion i bakgrunden, men refklekterade inte så mycket över det förrän jag hörde det av en kompis strax efteråt... :(