onsdag, mars 05, 2008

Envis eller svårt med tilliten?

I dag känns saker och ting lite bättre än i går,jag vet varför.
Men en fråga gnager i mig ännu,om man en ggn blivit sviken av en person vågar man då lita på personen igen?Fick frågan i går och mitt svar var då ganska vekt.
-Lita på mig igen?
Vi båda vet att för ett tag sen var det mig det handlade om,jag bad dig lita på mig.Du sa att det skulle ta tid,men nu när det är du som är i denna sits,ber du mig att ta beslutet -Lita på igen eller släppa?Du om någon borde förstå att lita på igen tar sin tid,jag vet nu hur du kände.
Visst du lita på mig igen,så det är väl självklart att du förtjänar samma chans men jag vill minnas att även det tog sin tid.
Så ha tilltro och lita på mig,att jag tar rätt beslut.
Att du på nåt sätt förändrat mig,från den dumbom jag kan vara?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Promenad och fika är en fin idé. Tillit tar tid att bygga upp. Speciellt om det har varit ett stort svek :(

Anonym sa...

åh låter inte roligt... det är inte roligt att leva alla gånger! hoppas det ordnar sig till det bästa för alla inblandade iaf!
kram