tisdag, juli 03, 2007

Bloggvärlden falsk?

Catya skrev i dag ett inlägg om modebloggerskor...Gillar att denna tjej alltid står för sin åsikt.
Nu til ldet komiska.
Naturligtvis har detta kommenterats i massor och ALLA håller med Catya...
Det kopieras en hel del på modebloggarna det märks ju typ h&ms senaste samarbete står i varenda blogg...SANT men så läste man kommentarerna där alla höll med MEN så kolla man in deras bloggar himla intressant då man fann mode där och exakt likadana reportage som modebloggar brukar göra med...Gör inte detta även dom till copycats?På nåt sätt måste ni ju ändå blivit inspirerade av just modebloggerskor?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en poäng!

Anonym sa...

Hmm, jag vet inte riktigt vad för typ av blogg jag har :)
Dock kan jag nog till viss mån hålla med dig/er. Visst har jag inspirerats till vissa idéer av andra bloggerskor, men jag försöker verkligen undvika att vara en upprepning :) Om jag lyckas? Ingen aning, hoppas det ha ha.
Men jo, det är lite trist att ständigt se samma saker och läsa samma texter. Man vill ju att folks bloggar ska vara lite personliga och egna också :)
Ha en fin dag!
// Mi.

Anonym sa...

OJ, nu här du tillbaka här ser jag! Vad hände med metrobloggen? Eller kör du parallellt? Ny design också ser jag, snyggt! :)

Anonym sa...

Fast asså.. vem har rätt å säga att någon är modebloggare och en annan copycat? Alla skriver ju om det som intresserar dom. Jag skulle dock inte kalla mig för modebloggare, tycker shoppingbloggare är ett bättre namn.

Och btw - jag skrev inget om H&Ms senaste samarbete ;)

Anonym sa...

Jag tycker modebloggar är roliga, det som är trist när exakt samma plagg hypas i alla bloggar.
Man har ju lärt sig att skilja på bra modebloggar och mindre bra nu.
Själv har jag inte en modeblogg men jag älskar kläder och shopping och därför finns det såklart med i min blogg :)